kolmapäev, 30. juuni 2010

U. Alender "Truu nailonkuu"






Lugesin lõpuks läbi ka U. Alenderi luulekogu "Truu nailonkuu". Tegelikult tegin ma seda juba paar nädalat tagasi, enne Tšernobõli reporteri pihtimusi, aga millegipärast ei kirjutanud ma.
Ma ei hakka mingit suursugust kokkuvõtet ja mõtisklust siin tegema, ma ei ole selleks võimeline, ma ei küündi selliste tegudeni. Ma lihtsalt ütlen, mis ma asjast arvan.

Urmas Alenderi Suure Austajana ütlen ma, et nii mõnigi luuletus oli vaimustav, samas aga Alender oli lauljana ikkagi palju palju parem! Nii mõnigi luuletus jäi mind kummitama, leidis koha minu lemmikute seas, ja no tuleb tunnistada - mul on väga vähe lemmikluuletusi...

Üheks lemmikuks võib lugeda:

Need read peaks verega kirjutatama,
aga mina kirjutan pisaratega.
Puruks tallatud lootus
olla veel kunagi õnnelik
maailma kõikides valudes hukkus.
Armastus näljutati surnuks,
keegi toetas mind,
kuid seegi varsti kukkus
läbi iseenda uuristatud augu
irvitava jõelduse kuristikku.

Mul kisti juuksed peast ja hambad suust
ja ekslikult ma mõtlesin siis kättemaksust.

Jah, paluma siis üksnes oleks pidanud
Sult neile andestust,
kes tookord tapsid mind.

1975
Praegu avastasin, et tegelikult köidavad mind väga paljud tema luuletused... Niiet tema luule oli ikkagi minule meelt mööda. Tormasin ehk liiga ette, esimese korraga ei leidnud võib-olla kõike, mida otsisin.
Aga U. Alender oli VAIMUSTAV!!! Minu südamesse jääb ta küll lauljana ja Ruja liikmena, aga temast oleks saanud ehk veel nii mõndagi, kui ta poleks niimoodi lahkunud... Aga temast jäi eesti rahvale paljutki :)


XX sajand

Ilus oled järv (siia tuleb veehoidla)
Ilus oled jõgi (siit saab elektrit)
Ilus oled mets (varsti tabab meid paberiuputus)
Ilus oled loodus (koduloomuuseumides ja kunstigaleriides
on säilinud üksikuid pilte reostamata maastikest)
Ilus oled muusika (masinad undavad meloodiliselt)
Ilus oled inimene (aastal 2000 maeti viimane jumala loodud
inimolend robotite poole)
Maale saabus igavene
rahutus

1973
Nii õige lihtsalt !!!





2 kommentaari:

  1. ohh..mulle ka meenus, kui see suht alles välja tuli siis lugesime seda Hagari pitsas kõva häälega. siis meile meeldis üks mingi sünnipäevaluuletus..ei mäleta täpselt ja siis mingi ära usu hundi juttu hundi tuju möödub ruttu...ahh mu mälu pole enam selle koha pealt parimate killast aga jah:D

    VastaKustuta
  2. Oii kui tublid! ja need luuletused millest sa räägid, need meenuvad mulle ka :D aga mul natuke värskem lugemiskogemus ka :D

    VastaKustuta