teisipäev, 12. märts 2013

Gregorian - The Epic Chants Tour 2013

Ei oskagi kohe kuidagi alustada... Eilne õhtu oli täis maagilisust, ilu, avastamist ja sära. Käes oli 11.märts ja see tähendas, et Nokia kontserdihallis andis elujõulise kontserdi 1999.aastal tegevust alustanud ning maailmas ainulaadne kollektiiv Gregorian.
Gregorian on saksa "bänd" (naljakas on nende kohta öelda bänd), mis esitab gregooriuse koraalist inspireerituna pop- ja rocklaule. Gregorian'i loojaks on Frank Peterson, kellest mina sain aimu läbi Sandra. 80ndatel oli Peterson Sandra bändis tegevaks. Seejärel rääkis Helina väga palju Gregorian'ist ning minu suureks rõõmuks avastasingi ma, et Frank Peterson on väga tihedalt seotud Gregorian'iga. 

Kui tuli reklaam, et Gregorian jõuab oma uue tuuri käigus ka Tallinna, siis oli otsus üsna lihtne tulema - ma lähen sinna koos Helinaga! Ja nii saigi tehtud. 

Kui alati olen otsinud omale öömaja ja pidanud logisitikale väga palju tähelepanu pöörama, siis seekord juhtus nii, et läksin oma autoga. Sõitsin iseseisvalt Tallinna. Kesklinna. Ma ei saanud veel arugi, kui juba olin Solarise all parklas ja valjusin autost. Mitte midagi hullu ei olnudki. Tagasitee oli muidugi hullem, sest viisin Helina bussijaama ja siis eksisin ära. Küll olin Ülemiste juures ja siis sõitsin juba ma ei tea mis suunas.. Aga oma 15 minutilise ekslemise järel olin Peterburi maanteel ja sõitsin kodu poole.

Ent hetkel pole oluline minu eneseületus, vaid siiski Gregorian'i kontsert. 
Ma tean, et mind on lihtne pahviks lüüa, mulle on lihtne meeldida, satun vasikavaimustusse väga paljudest asjadest... Aga see show oleks ilmselt ka kõige ükskõiksemale inimesele mingigi mulje jätnud. See ei olnud lihtsalt mingi meeste tuierdamine laval ja ägisemine. See oli midagi võimsat!!! See võttis seest õõnsaks, nende meeste hääled. See, mida nad on suutnud teha lauludega, mida me kõik teame (ma võin kihla vedada, et iga inimene teab vähemalt ühte lugu, mida nad on cover'danud, loodan, et see on õige sõna). Nende ampluaa on niivõrd lai... Nad teevad ilusatest lauludest veel ilusamad. Sa lihtsalt istud ja naudid suu ammuli (jah, minu jaoks uus kogemus kontserdil - ma pidin istuma ja vaatama).
Aeg lendas linnutiivul, kõik sai nii kiiresti otsa (nagu ikka headel asjadel kombeks on...)
Ja kui nüüd mõni teist arvab, et tegu on mingi usklike rühmitusega või midagi sellist, siis te eksite! Ütlen vaid, et kitsarinnalisus on pahe... Muud ma teile ei ütle. 
Mehed olid äärmiselt vaimukad ja sõbralikud. Tegu on küll saksa bändiga, kuid liikmed on enamjaolt inglased. Ja inglise huumor on ju hea... mulle vähemalt meeldib! 

Kuna nende praegune tuur The Epic Chants Tour 2013 põhineb filmimuusikal, siis olid neil tehtud ka väiksed videotel põhinevad vaheklipid...  Näiteks stseen Titanicust, kus Rose ja Jack seisavad laevaninas ja teevad linnukest :D Ja see, mida Gregoriani-mehed olid teinud... No sa naerad südamest! 

Aga jah, show oli ikka väga vinge, midagi sellist pole ma varem näinud. Elav tuli, toss, laserid.. No mida kõike veel.

Gregorian on varem mitu korda Eestis käinud, seekord jagasid osad meestest ka autogramme pärast kontserti. Kuidagi juhtus, et me olime Helinaga esimesed järjekorras. Ja kõik oli nii mõnus! Ei olnud sellist hull trügimist ja ründamist, millega mina olen harjunud. Nii mõnus oli rahulikult kõndida laua ääres, vahetada mõned sõnad bändiliikmetega ja saada kätte autogrammid. See oli midagi vaimustavat! Kõik olid viisakad ja sõbralikud. 





Ma võiksin siia lisada ka mõned lood, mida nad esitasid, aga see ei anna pooltki seda, mida sa tunned istudes saalis... Kuid siiski...


Ja kindlasti ei saa jätta mainimata imelist Amelia Brightman'i. Ning lisaks olid laval Eva Mali, uus hääl nende seas. + veel neidude bänd (viiulid, tšello) ja meestebänd (trummar, kitarrist, klahvimängija). 



Kuna mu digikas on veidi opakas, siis ma ei saanud tervet laulu filmida, kuna ta ise otsustab, millal talle aitab filmimisest... Aga natuke sain ikka midagi... VÄGA VÕIMAS OLI! 

http://www.youtube.com/watch?v=gGFXTTZh-pQ&feature=youtu.be


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar