pühapäev, 15. juuli 2012

Inimesed on nii ilusad ja head!

Tegelikult tahtsin ma järgmisena postitada sissekande RLNNT-s veedetud ajast, aga enam ma seda teha ei taha... vähemalt mitte praegu.
Seepärast räägin ma pigem oma senisest nädalast, mis on olnud ulmepõnev, aga ma tean, et järgmine nädal saab olema veel põnevam!


Kõigile, kes veel ei tea, siis ma olen juba alates 5.juulist Kaitseliidus tööl. Täpsemalt öeldes töötan ma Tapal Kirde kaitseringkonnas. Minu ametinimetus oleks valvur. Selleks aga, et see olekski valvur, tuleb kandidaatidel/töötajatel läbida kursus, kus neid koolitatakse olema väljaõpetatud ja oma tööd tundvad spetsialistid. Kursus toimub Kirnal, kus on Jõgeva malevale kuuluv Kirna õppekeskus. Seal on ka ööbimine. Kursus kestab 3 nädalat, millest 2 nädalat (10 päeva) ollakse kohapeal ning õpitakse erinevate instruktorite juhendamisel igasuguseid põnevaid asju. Ning kolmas nädal koosneb neljast praktikapäevast oma tööpostil + suurest lõpueksamist.. Selles on vist 8 eksamit? Igaljuhul tuleb nende 3 nädala jooksul teha 12 eksamit.. 2 eksamit on möödas, aga nendest kõigest lähemalt natuke hiljem.


ESMASPÄEV

Pidin olema Viru maleva peastaabis hommikul kell 07:30, seega äratus oli vara-vara. Sain hakkama!
Jõudsin kohale, saime oma relvad kaasa ja asusime kuskil 08:15 teele. Teel oli hulgaliselt takistusi nagu näiteks teetööd, mida sel 105 km lõigul oli... ikka päris mitu! Ning kõige tipuks peatas ka politsei meid vahepeal, kuna neil oli puhumisaktsioon käsil. Õnneks meie autojuht/kursusekaaslane oli kaine!

Jõudsime suhteliselt täpselt kohale (veidi enne kümmet) ning vedasime oma asjad suvalisse tuppa (ilmnes, et see on poiste pool.. niisiis olid meie kotid mingite poiste toas). Läksime klassiruumi ning seal algas esimene teema. Instruktor seletas, mis kõik toimuma hakkab jne ning siis võtsime läbi õigusalase väljaõppe.. Noo, seadused..Võite ette kujutada... Kell polnud üldse palju, kui paljud magasid. Ametlikult pidi see kestma 3,5 tundi, aga mul pole aimugi kaua see kestis. Siis saime süüa (toidud on ikka väga toitvad... ma olen juba kuulus oma toiduarmastamise kohapealt...). Leidsime ka toa, kuhu oma asjad viia. See oli kaheksane tuba... Ehk siis 8 naist ühes toas.. Sul pole mitte kuhugi astuda, igals pool on kotid ja voodid.. Õudus! Ahjaa, meid on kursusel 45 (mida on liiiiiga palju.... me oleme rekordkursus), nendest naisi 8 ja mehi 37. Nägime ka oma toakaaslased ära (noh, Viru malevast ehk siis malevast, kuhu kuulun ka mina, on 2 naist - mina ja Heli ning korrapidaja Urmas, kes ilmselgelt ei olnud meiega ühes toas!).
Õpe läks edasi... Võtsime läbi tuleohutuse ning õpe lõppes õues, kus igaüks sai proovida kustutamist pulberkustutiga ning süsihappegaaskustutiga. Päris vinge oli.. Aga see süsihappe oma on ikka liiga raske...
Siis tuli ka kaasavõetud varustus (relvad, moon) üle kontrollida. Meie korrapidajast sai ka rühmavanem, seega tal palju ülesandeid ja kohustusi. Samas meil Heliga veidi lihtsam, kui ta kõigega kursis..
Siis sai süüa jälle! Sõin hoolega... :D
Ning siis algas iseseisev õppimine.. Aga ega kellelgi polnudki eriti midagi õppida.. Seega oli tore rahulik õhtu kõige ja kõigiga tutvumiseks. Osad läksid ujuma, osad lihtsalt olid omaette. Ega sellest õhtust eriti ei mäleta.. Saime oma toa inimestega ikka tuttavaks ja nii... Aga jah, midagi väga huvitavat ei toimunud.

TEISIPÄEV

Äratus oli nii umbes kell 7, hommikusöök kell 8 ja pärast seda läks jälle õppimiseks. Teisipäev oli pühendatud ainult meditsiinile ja see oli nii lahe! Tegime igasuguseid toredaid asju, grupitöid jms. Teema iseenesest väga-väga oluline ja huvitav, sest milleks me õpime esmaabi andma? Selleks, et me saaks kasvõi oma lähedasi aidata, kui seda kunagi peaks vaja minema.. Et ei peaks ennast hiljem süüdistama, et kuna mul polnud sellest aimugi, ei saanud ma ka aidata.. Kui ikka juba midagi tead, siis saad ka anda endast nii palju kui suudad. 
Päeva õppekava oli iseenesest 8 h pikk, seega saime varem õhtale. Kuskil alates poole kuuest algas nö iseseisev õppimine, kuna järgmisel päeval olid meditsiini kirjalik ja praktiline eksam. Milles seisnes iseseisev õppimine? Paljud olid klassiruumis ja pumpasid Annet :D Ehk siis elustamine. Meil oli kolm nukku, mille peal elustamist harjutada. No... Nad surid ilmselt kogu aeg ära, aga pole hullu, nii ju õpitaksegi :D Ja õhtu lõpuks oli käsi päris valus, sest pumbata tuleb ju päris kõvasti.. Ja hingatamine oli ka ilge nali... :D Veidi harjutasime ka külgasendit.
Kusjuures siin pildil tehakse seda valesti, niiet ärge õppige selle pealt :D

Õhtu lõppes aga tegelikkuses pokkerimänguga :D Mängisime Kirle ja Tiiduga veits pokkerit... riietele :D Tiit oleks lõpuks pükstest ka ilma jäänud, aga andis alla :D Blondid ruulisid! Ja eeslit mängisime ka.. Tiidust sai eesel.
PS! Üks naine sebis teise toa juurde, et me ei peaks kaheksakesi ühes toas hinge vaakuma :D Seega kolisime neljakesi tuppa 69. Ruumi on nüüd normaalselt! 

KOLMAPÄEV

Hommik nagu hommik ikka.

Jätkus meditsiini õppimine. Mehhaaniliste traumade esitlusega saime hakkama. Vaatasime erinevaid videosid.. Noo, nutt oli kurgus, silmisse pisaraid eriti ei tahtnud lasta ja õnneks olin ma sellist videot juba 2-3 korda näinud, seega oli natuke lihtsam.... Aga jube ikkagi! Õppimise lõpetasime erakorraliste haiguste ettekannetega. Meil oli teemaks palavik.. Noh, rääkisin oma õudusunenägudest lapsepõlves :D Kõik oli väga oki-doki.

KIRJALIK EKSAM!!!!!! Kusjuures - ei olnudki kõige hullem. Eks vigu tuli sisse, aga loodan, et mitte liiga palju ja sain ikka tehtud. See tähendab, et me veel ei tea, kas keegi kukkus läbi ja peab korduseksami sooritama või mitte. Ja kuna meid on nii palju kursusel, siis on ilmselgelt võimatu kõigil kõike teha praktilisel eksamil, seega tõmmati loosiga, kes mida teeb. Loosis oli kolm erinevat paberit - üks tühi, teisel lilleke ja kolmandal peakene. Üks neist tähendas, et pead elustama, teine tähendas asendeid (stabiilne külili asend, šokiasend jms) ning kolmas oli õnnelike paber ehk siis said ise valida mida teed või siis ei teegi midagi ja vaatad pealt. Ja mis mina sain? Selle kolmanda... Mul oli ÕNNE! Samas ma usun, et ma oleks hakkama saanud ka midagi tehes. Aga siis ma vaatasin pealt kuidas nad asendeid tegid. Ja ma oleks sellega hakkama saanud, sest mingi 25 matsi korraga maas keeravad üksteist.. Pole midagi keerulist. :D

Kui see tehtud sai, siis läks õppimine edasi, kuna kolmapäevale oli veel planeeritud üks osa taktikalisest käitumisest.. Seega 2 tundi õppisime auto läbiotsimist, mis iseenesest on suht loogiline, aga päris ohtlik.. Aga see polnud igav, suht lõbus oli kuulata ja vaadata.

Ja siis sai süüa ja õhtu jätkus. Alguses arvasin, et tuleb mingi mõttetu õhtu, aga kuna ühel noormehel oli sünnipäev, siis lõpetasime päeva jõe ääres seda vaikselt tähistades. Seal oli mingi... võib-olla le 10 inimese veidi.. Sai nalja ja sai tuttavamaks, sest korraldasime nö tutvumisringi :D Ja mis oli iga tutvustuse juures oluline? Suhteseis :D :D Huumorivennad.. Kusjuures, vormis kaitseliitlased on perverdid.. Nad ise tunnistavad seda :D Kuna meil algab öörahu igal õhtul kell 23:00, siis oli rühmavanem lubanud, et me oleme tagasi selleks ajaks. Seega "pidu" jäi paaritunniseks. Hakkasime grupiti ära liikuma ja siis üks noormees küsib minult, et kas mul on läätsed... EI!!!!!!!! Ja siis kiitis mu silmi :D Ilmselt silmad ongi mu kaubamärk, sest neid kiidetakse enim.


NELJAPÄEV

10-tunnine päev. Ja millest? RELVADEST!!! Võtsime hommikul esimese asjana relvaalase ohutustehnika läbi, mis on ka loogiline! Ja siis hakkasime õppima 9mm Heckler&Koch USP-i :D
Õppisime seda lahti võtma ja kokku panema ja käsitsema ja drille õppisime ja see oli ikka väga hull! Ja kui tuli aeg sellega lõpetada, siis läksime edasi automaadi juurde. Siis läks ka kursus pooleks, kuna tallinlased kasutavad Galili, teised aga AK 4.

Niisiis meie õppisime tundma AK4. Õnneks olin ma temaga juba tutvunud ja teda lahti võtnud, kokku pannud, seega oli mul juba natuke lihtsam. Me õppisime seda aga suitsunurgas ja hull vihm ning äike/müristamine oli samal ajal.. Seega oli meil juba nagu lahing käimas :D Instruktor oli küll õnnelik noh :D Ja siis õppisime ka automaadi drille.. Ja lõpuks tegime midagi väga hullu.. Püsti, põlvili, pikali ja relv kogu aeg ohutus suunas jne jne :D ULME!!! Vahtisin ühe noormehe pealt mida ma tegema pean :D Sain käe ka lõpuks veriseks :D Aga hullult kihvt oli!

Ja õhtu kujunes väga relvaseks.. Sest tuli ju hoolega õppida! Järgmisel päeval ehk reedel olid eksamid. Kõigepealt ohutustehnika ja siis relvaeksamid. Aga... Neljapäeva õhtul oli jälle klassiruum inimesi täis ja kõik õppisid hoolega :D Jüri sai täiega mu üle naerda :D Sest ma lihtsalt võtsin relva kätte ja paber oli laual ja siis õppisin selle järgi :D Ja lõpuks ununesid juba kõige lihtsamad asjad ära :D Ja siis nad naersid mu üle, sest nad kujutasid ette, kuidas ma ütlen pätile, et oota nüüd, ma pean paberilt vaatama mida teha :D Et noh.. Pätt sureks naeru kätte minu puhul :D :D Vähe õelad... Aga ei, tegelt nad ikka aitasid ka :)
Ja siis veel hiljem õppisime ohutustehnikat täiega. Mõni on niisama tark, mõni peab lihtsalt pähe tuupima :D

REEDE

See kardetud eksamipäev... Ma sain öösel väga-väga vähe magada, sest alguses ahistas mind üks sääsk ja siis lihtsalt olin nii pinges ja närvis :D

Esiteks sõin hommikul liiga palju putru :D

Ja siis algas 08:30 kirjalik eksam... ohutustehnika. Super! SOORITATUD!

Edasi läks passimiseks.. Grupp oli taas pooleks.. Meie pidime teise korruse klassis praktilist osa vastama.. Ja noo.. Ma lihtsalt passisin kella üheksast kella üheni, sest ma ei suutnud klassi minna :D Pea kõik mehed olid juba käinud.. Mina seal veel õppisin ja ajasin asju segi :D Ja olin niisama huumor :D Sest no nali aitab raskel hetkel :D Ja siis enne ühte võtsin südame rindu ja läksin järjekorda.. Ja veits peale ühte läksin klassi..
JA SEE POLNUDKI NII JUBE! Instruktor on ikka karm mees ja veits hirmu tekitav, ent tegelt oli ta lõbus ja omapärase huumoriga ja toetav ka! Ja siis sain oma püstoliga hakkama.. Vahepeal tegin mõned vead, aga need polnud nii hullud et läbi kukutada.. Ja sain USP-i SOORITATUD!!!!!!!! Drillid tulid ka hästi välja!!!!!
Edasi AK... Võtsin luku välja.. Sain ilusti hakkama, kohe väga ilusti, kõik jooksis nii hästi :D Panin kokku tagasi, tegin töömehhanismi kontrolli.. See jäi ka ikka lõpuks pähe :D Ja siis küsib, et kas peaks tegema drille ka.. Mina vaatan silmad suured peas.. ja siis ütles taas selle pika lause ja ma sain selle ka SOORITATUD!!! Te ei kujuta ette mu rõõmu!!! Terve ülejäänud päeva nägu peeretas peas :D Üldiselt oli see üks ilgelt suur passimise päev, aga ma olen hirmus rahul enesega. Ma ületasin ennast ja sain hakkama.. Nii hea tunne on!

Pärast veel pidime relvad kergelt õliga üle tõmbama ja saimegi koduteele asuda.. Päris kurb oli tegelikult.. Enamus inimestest on nii ägedad ja vahvad, et ma vist tuleval reedel hakkan lausa nutma, kui pean lahkuma...

Aga jah.. Üks nädal seal on veel ees.. ja see on VEEL RASKEM! Niiet.. pöidlad pihku! Ja nädala lõpus läheb juba laskmiseks ka .. Ma olen väga iksaited ja rahul oma valikuga!!!

Tee seda, mida teha tahad!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar